Duyurular

2017 yılı Ağustos ayı çimento ve klinker istatistikleri yayınlanmıştır. (16.11.2017)...

TÇMB 2018 Yılı Eğitim ve Etkinlik taslak takvimi açıklandı....

TÇMB 2017 Eğitim ve Etkinlik Takvimi güncellendi (14.11.2017)...

Çimento ve Beton Dünyası Dergisi 128. sayısı dijital katalog olarak yayınlanmıştır. ...

TÇMB ARGE Enstitüsünde, XRD (X Işınları Kırınımı) cihazı ile yapı malzemelerinde tam kantitatif (nicel) mineralojik analiz imkanı sağ...

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği tarafından hazırlanan ve basımı gerçekleştirilen Hazır Beton Sektörü Risk De...

Atık Laboratuvarlarının Y-06/248/2013 Numaralı Laboratuvar Yeterlik Belgesi yayınlanmıştır. ...

EUPAVE tarafından yayınlanan 2 yeni yayının çevirisi dijital kataloglar içerisine eklenmiştir. Erişim için tıklayınız....

Birliğimiz tarafından çıkarılan ücretsiz yayınlara dijital ortamda erişim için tıklayınız....

TÇMB EÇKA İşletmesi websitesi yayına açılmıştır. Erişim için tıklayınız....

Çimento üretimi animasyonu güncellendi. Erişim için tıklayınız....

AB tarafından kabul edilen metin için tıklayınız....

“İGEME İhracat Günlüğü” linkine erişim için tıklayınız....

TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 12 Aralık 2009 tarihinde açıldı....

Doç.Dr. Ömer Kuleli tarafından yazılan "Çimento Mühendisliği El Kitabı" yayınlandı.....

 

Galeri
Sıkça Ziyaret Edilenler

 

Türkiye’nin “Beton Yolları” Karadeniz’de masaya yatırıldı.Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) ve Türkiye Belediyeler Birliği’nin ortaklaşa düzenlediği Beton Yollar Semineri yoğun bir katılımla Samsun’da gerçekleştirildi.

Yüzde 100 yerli kaynaklar kullanılarak yapılan beton yollar Samsun, Denizli, Kocaeli, Trabzon ve Şanlıurfa başta olmak üzere 21 Büyükşehir, 27 il/ ilçe belediye ve il özel idare yetkilileri, uzmanlar ve akademisyenlerin katılımları ile detaylı bir şekilde ele alındı.

Silindirle sıkıştırılmış beton yol teknolojisi sayesinde birçok belediye asfalt ekipmanlarıyla kolaylıkla imal edilebilen daha güçlü, daha dayanıklı ve daha düşük maliyeti olan beton yolları uygulamaya başladı.
 
Türkiye’de beton yol dönüşümünü başlatan öncü şehirlerden biri olan Samsun alternatifleriyle karşılaştırıldığında %40 daha ucuz olan beton yolları tercih ediyor.
 
Samsun’daki en iyi beton yol uygulamalarını diğer bölge belediyelerine tanıtmak ve farkındalık yaratmak için Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) ve Türkiye Belediyeler Birliği’nin ortaklaşa düzenlediği “Beton Yollar Semineri”ne, Samsun, Tekirdağ, Denizli, Kocaeli Büyükşehir Belediye temsilcilerinin yanısıra konusunda uzman konuşmacılar katılarak beton yol dönüşümü bütün detaylarıyla ele alındı.

Beton Yollar Kullanımında “Samsun” En Güzel Örnek
Açılış konuşmasını gerçekleştirilen Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Genel Yardımcısı Recep Şahin; “Türkiye Belediye Birliği olarak Türkiye’deki tüm belediyelerin üye olduğu bir kurumuz. Asıl görevlerimizden biri de belediyelerimize eğitimler düzenleyip onlara rehberlik yapmak. TÇMB’nin beton yollar konusunda yaptığı çalışmaları duyunca bizde aktif olarak rol almak istedik. Türkiye’nin milli değeri olan beton yolları uzmanlar ve akademisyenlerle birlikte bugün burada masaya yatıracağız. Samsun Belediyesi’nin beton yollar konusundaki tercihinin diğer şehirlere de yayılmasını umuyoruz.”dedi.
Cari Açığın İlacı Beton Yollar
Konuşmasında Türkiye’nin 2016 yılı sonunda cari açığının 32,6 milyar Dolar olarak açıklandığına değinen Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği CEO’su İsmail Bulut, bu tablonun içinde, petrol ürünleri ithalatı hatırı sayılır bir yer tuttuğunun altını çizdi. Türkiye’de her yıl 25 milyon ton petrol ithal edildiğini ve ithalata bağımlılık oranının yüzde 98 seviyesinde seyrettiğine de dikkat çeken Bulut; “Beton yol ve beton bariyer teknolojilerinden yeterince faydalanılması halinde ülke ekonomisine özellikle hammaddenin yerli sermayeden karşılanabilmesi adına önemli avantajlar sağlayacak, uzun ömürlü olması nedeniyle siz uygulayıcılara ciddi zaman kazandıracak ve en önemlisi ülkemizde etkin kullanımı halinde her yıl bir Avrasya tüneli projesi kadar tasarruf sağlayarak cari açığın azalmasına neden olacaktır.Bu nedenle beton yolların alternatif bir seçenek olarak kullanılması gündemimizde yer almalı“ diyerek konuşmasını sonlandırdı.
Karadeniz İklimine Çözüm, Beton Yollar
2 yılda 750 kilometre beton yol imalatı gerçekleştirerek, yol sorunun büyük kısmını çözmüş olduklarını belirtenSamsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz: “Çok önemli bir konuyu masaya yatırmak için bugün buradayız. 2014 yılından sonra Büyükşehir Belediyelerinin genişleyen görevleri kapsamında, köy yolları için hiç vakit kaybetmeden çalışmaya başladık. Samsun’un iklim koşulları için en iyi çözümün beton yol çalışmaları olduğunu tespit ettik. Çünkü Karadeniz yağışları bize çok sınırlı çalışma zamanı bırakıyor. İşte tam bu noktada beton yolları konuşmaya, gündemimize almaya başladık. Betonu seçmemizdeki en büyük sebep beton yolların bozuk yol koşullarını, çarpık ve bozuk yolları çok iyi şekilde örtmesidir. Beton bir çözümdür, alternatiftir. Elbette asfalt gibi beton yollarında bir ömrü vardır. Ama biliyoruz ki beton yolların kullanım ömrü uzun solukludur.“ dedi.

Katılımcılar ayrıca Beton Yollar Semineri öncesinde düzenlenen teknik gezi kapsamında Samsun’da kullanılan beton yolları yerinde inceleme fırsatı da buldular.





 

CEMBUREAU


TÇMB, Avrupa Çimento Birliği üyesidir.


EUPAVE



TÇMB, Avrupa Beton Kaplama Birliği üyesidir.


YÜF



TÇMB, Yapı Ürünleri Üreticileri Federasyonu üyesidir.


ECRA

 

 

TÇMB, Avrupa Çimento Araştırma Akademisi üyesidir.


 
Rekabet Kurumu

 

 


KÇK



KÇK, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


EÇKA



(Eğitim,Çevre,Kalite, Araştırma), bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


ÇDE


ÇDE, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


 
Çimento ve Beton Dünyası


Betonart
 


TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi


AUCBM

TÇMB, Arap Çimento ve Yapı Malzemeleri Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
China Cement Association

TÇMB, Çin Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


Indian Cement Association

TÇMB, Hint Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
İÇERİK YÖNETİM