Duyurular

Ar-Ge 2017 Deney ve Kalibrasyon Fiyat Listesi (26.04.2017)...

2017 yılı Ocak ayı çimento ve klinker istatistikleri yayınlanmıştır. (21.04.2017)...

Intercem 2017 Birliğimiz desteği ile 15-17 Mayıs 2017 tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirilecektir. Detaylar için tıklayın...

TÇMB ARGE Enstitüsünde, XRD (X Işınları Kırınımı) cihazı ile yapı malzemelerinde tam kantitatif (nicel) mineralojik analiz imkanı sağ...

TÇMB 2017 Eğitim ve Etkinlik Takvimi güncellendi (30.01.2017)...

Çimento ve Beton Dünyası Dergisi 124. sayısı dijital katalog olarak yayınlanmıştır. ...

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği tarafından hazırlanan ve basımı gerçekleştirilen Hazır Beton Sektörü Risk De...

Atık Laboratuvarlarının Y-06/248/2013 Numaralı Laboratuvar Yeterlik Belgesi yayınlanmıştır. ...

EUPAVE tarafından yayınlanan 2 yeni yayının çevirisi dijital kataloglar içerisine eklenmiştir. Erişim için tıklayınız....

Birliğimiz tarafından çıkarılan ücretsiz yayınlara dijital ortamda erişim için tıklayınız....

TÇMB EÇKA İşletmesi websitesi yayına açılmıştır. Erişim için tıklayınız....

Çimento üretimi animasyonu güncellendi. Erişim için tıklayınız....

AB tarafından kabul edilen metin için tıklayınız....

“İGEME İhracat Günlüğü” linkine erişim için tıklayınız....

TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 12 Aralık 2009 tarihinde açıldı....

Doç.Dr. Ömer Kuleli tarafından yazılan "Çimento Mühendisliği El Kitabı" yayınlandı.....

 

Galeri
Sıkça Ziyaret Edilenler

 

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından “Beton Yollar Teknik Şartnamesinin” hazırlanmasıyla birlikte Türkiye’de önemi ve kullanımı giderek artan “beton yol” uygulamaları Trakya Bölgesi’ndeki belediyelerin katılımıyla gündeme getirildi. Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği(TÇMB) ve Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliği, Akçansa Çimento Fabrikasının desteğiyle düzenlenen “Trakya Bölgesi için Beton Yollar Semineri” nde beton yolların sağladığı avantajlar ve kullanım örnekleri paylaşıldı.

Dünyada 100 yılı aşkın süredir kullanılan beton yollar, uzun ömürlü oluşu, düşük yapım maliyeti sebebiyle asfalt yollara göre daha fazla tercih edilir duruma geldi. Türkiye’de ilk defa 2004 yılında deneme amaçlı yapılarak kullanılmaya başlanan beton yollar, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından “Beton Yollar Teknik Şartnamesinin” hazırlanmasıyla birlikte hızla yayılıyor.

Düşük Maliyet ve Yerli Üretim ile Türkiye Ekonomisi Kazanacak

Yerli üretim ile daha güçlü, daha dayanıklı ve daha düşük maliyeti olan beton yollar alternatif yollara kıyasla daha yüksek trafik yükünü taşıyabilmesi, daha açık renkli olması dolayısıyla, yollarda ışıklandırma gereksinimini azaltması gibi avantajları nedeniyle son 10 yıldır Türkiye’de de birçok belediyenin tercihi olmaya devam ediyor. Türkiye’nin coğrafi konumundan dolayı farklı iklim koşullarının sahip olması da beton yolların kullanımı açısından önem taşıyor.

Trakya Yolları’nda Dönüşüm Başladı
Ülkemizin taşımacılığı, ulaşımı ve bir bakıma da ekonomisi açısından hayati öneme sahip olan karayolları konusunda beton yolların dönüşümüne dikkat çeken çalışmalara imza atan Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi ve Akçansa Çimento Fabrikasının desteğiyle birlikte ortak bir seminer düzenledi.

Çanakkale, Edirne ve Kırklareli Belediyelerinden de yöneticilerin katıldığı seminerde konuşan Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak beton yollar konusunda yaptıkları çalışmalara değinerek;“Tekirdağ Belediyesi olarak alternatifleriyle karşılaştırıldığında %40 daha ucuz olan beton yolları tercih ederek 750 km beton yol yapmaya karar verdik. Bu kapsamda, geçen yıl yapılan çalışmalar sonucunda 34 km beton yol uygulaması yapıldı. Çalışmalarımıza 2017 yılında da devam edeceğiz. Bugün Amerika, Fransa, Almanya, Belçika, Avustralya, Avusturya, Hindistan gibi birçok ülkede yaygın olarak kullanılan beton yollar,  ülkenin modern vizyonunu da ortaya koymaktadır. Biz de Tekirdağ Belediyesi olarak global dünya vizyonumuzla beton yollar dönüşümünde Trakya Bölgesi için örnek olmak istiyoruz. Diğer ülkelere bakıldığında herkes kendi ülke ekonomisini düşünüyor ve beton yolları uzun yıllardır kullanıyorlar. Beton yollara sahip çıkmak Türkiye genelindeki tüm belediyelerin sorumluluğu olmalı böylelikle vatandaşın vergileri beton yollar ile yine Türkiye ekonomisine kazandırılacak.” dedi.

Çevre Dostu Beton Yolların Avantajları Saymakla Bitmiyor
TÇMB CEO’su İsmail Bulut, beton yolların döngüsel ekonomiye olduğu gibi yol güvenliğine de katkısının altını çizerek ölüm ve yaralanmaların minimize edilebileceğini belirtti. Türkiye yollarında can ve mal güvenliği için özellikle zorlu ilkim ve coğrafi koşulların hakim olduğu bölgelerde beton yol ve beton bariyer konusunun önemini vurgulayan Bulut; “Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) olarak ülke genelinde düzenlediğimiz eğitim ve seminerlerle biz de elimizden geleni yaparak yol ve yolcu güvenliğini sağlamaya çalışıyoruz. Bu konuda Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından “Beton Yollar Teknik Şartnamesinin” hazırlanması gibi, hükümet tarafından gelecek desteklerin çoğalmasını umut ediyoruz. Beton yolun hizmet ömrü asfalt yolunkinden 1.5-2 kat daha uzundur. Çok daha az bakım ve onarım ister. Dolayısı ile, yapım maliyetinin asfalt yoldan pahalı olması halinde bile hizmet ömrü bazında çok daha ekonomiktir. Çok daha seyrek bakım ve onarıma gerek duyulan beton yolda bu özellikleri dolayısı ile trafik sıkışıklıkları, zaman ve iş kaybı ve havaya salınan egzoz emisyonları daha azdır. Dolayısı ile sosyal ve çevresel avantajlar söz konusudur.Ülkemiz koşulları dikkate alındığında, çimento yurdun her köşesinde kolayca temin edilebilen yerli bir malzeme iken asfalt ithalatla ilgilidir, temininde de zaman zaman güçlük yaşanmaktadır. Ayrıca, katkı olarak uçucu kül ve cüruf gibi endüstriyel atıklar da çimento içinde yer alabildiğinden çevreye ilave yarar sağlanmaktadır. Türkiye’de karayollarının taşımacılık ve ulaştırmada payı %95’i bulmaktadır. Türkiye Avrupa’nın en büyük TIR filosuna sahiptir. Çok sık onarılarak yamalı bohça haline gelmiş asfalt yollarda sürüş güvenliğinden ve konforundan bahsetmek mümkün değildir. Bunlara ilaveten, yaz gelince güney bölgelerimizden “yoldaki asfalt eridi“ haberleri de gelmeye başlar. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kuruluşundan 50 yılı aşkın bir süre geçmiş olmasına rağmen ülkemizde niçin beton karayolu yapılmamıştır, niçin beton yola gerek duyulmamaktadır?  Bu soruya inandırıcı, teknik ve ekonomik yönlerden geçerli bir yanıt vermek mümkün değildir. Belki de “alışılmışın kolaylığı” en önemli faktör olmaktadır.” dedi.

Akçansa Genel Müdürü Şahap Sarıer, beton yollar konusunda sektörde öncü bayrağı taşıdıklarına dikkat çekerek; “Türkiye’de bugün asfalt yollar üzerinde taşıdığı ağır trafik yükünü kaldırmakta zorlanıyor. Bakım onarım masrafları ise bütçeden yüksek oranda pay alıyor. Otoyollarda bakım onarım maliyeti km başına yıllık 500,000 doları bulmaya başladı. Ülkemizde asfalt yollar yerini beton yollara bırakmaya başladı. Özellikle ülkemizin köy yollarının tüm yolların %85’ini oluşturduğunu düşündüğümüzde, sadece yerli kaynak ile üretilen beton yolların sağlayacağı ekonomik fayda oldukça fazla olacaktır. Yolbeton ürünümüzle önemli ve anlamlı bir gelişmenin zeminini hazırlıyoruz. Hızlı uygulaması ve onarım gerektirmeyen yapısıyla iş gücü açısından da yaklaşık yüzde 50 tasarruf sağlıyor. Bu yola ilk olarak Samsun’da çıktık. Bugün Tekirdağ’dayız. Yarın ülkemizin bir başka güzide kentinde olacağız. Hedefimiz, gelecekte Türkiye genelinde daha fazla karayolunun Yolbeton’a dönüşmesini sağlamak.“ diye konuştu.

Beton yollar konusunda dönüşüm çalışmalarına imza atan Samsun ve Kocaeli Belediye yetkilileri de seminerde sunum yaparak, çalışmalarını ve deneyimlerini Trakya Bölgesi’ndeki yetkililere aktardı.

 

CEMBUREAU


TÇMB, Avrupa Çimento Birliği üyesidir.


EUPAVE



TÇMB, Avrupa Beton Kaplama Birliği üyesidir.


YÜF



TÇMB, Yapı Ürünleri Üreticileri Federasyonu üyesidir.


ECRA

 

 

TÇMB, Avrupa Çimento Araştırma Akademisi üyesidir.


 
Rekabet Kurumu

 

 


KÇK



KÇK, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


EÇKA



(Eğitim,Çevre,Kalite, Araştırma), bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


ÇDE


ÇDE, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


 
Çimento ve Beton Dünyası


Betonart
 


TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi


AUCBM

TÇMB, Arap Çimento ve Yapı Malzemeleri Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
China Cement Association

TÇMB, Çin Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


Indian Cement Association

TÇMB, Hint Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
İÇERİK YÖNETİM