Duyurular

2017 yılı Ağustos ayı çimento ve klinker istatistikleri yayınlanmıştır. (16.11.2017)...

TÇMB 2018 Yılı Eğitim ve Etkinlik taslak takvimi açıklandı....

TÇMB 2017 Eğitim ve Etkinlik Takvimi güncellendi (14.11.2017)...

Çimento ve Beton Dünyası Dergisi 128. sayısı dijital katalog olarak yayınlanmıştır. ...

TÇMB ARGE Enstitüsünde, XRD (X Işınları Kırınımı) cihazı ile yapı malzemelerinde tam kantitatif (nicel) mineralojik analiz imkanı sağ...

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği tarafından hazırlanan ve basımı gerçekleştirilen Hazır Beton Sektörü Risk De...

Atık Laboratuvarlarının Y-06/248/2013 Numaralı Laboratuvar Yeterlik Belgesi yayınlanmıştır. ...

EUPAVE tarafından yayınlanan 2 yeni yayının çevirisi dijital kataloglar içerisine eklenmiştir. Erişim için tıklayınız....

Birliğimiz tarafından çıkarılan ücretsiz yayınlara dijital ortamda erişim için tıklayınız....

TÇMB EÇKA İşletmesi websitesi yayına açılmıştır. Erişim için tıklayınız....

Çimento üretimi animasyonu güncellendi. Erişim için tıklayınız....

AB tarafından kabul edilen metin için tıklayınız....

“İGEME İhracat Günlüğü” linkine erişim için tıklayınız....

TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 12 Aralık 2009 tarihinde açıldı....

Doç.Dr. Ömer Kuleli tarafından yazılan "Çimento Mühendisliği El Kitabı" yayınlandı.....

 

Galeri
Sıkça Ziyaret Edilenler

 

TÇMB ve Trabzon B.Ş. Belediyesi tarafından 23 Kasım 2016 tarihinde Trabzon  Novotel’de  Doğu Karadeniz Bölgesi belediyeleri için beton yollar semineri düzenledi. Seminerde ağırlıklı olarak ülkemizde özellikle son yıllarda iklim ve zemin koşulları nedeniyle beton yolların uygulamalarının arttığı Doğu Karadeniz Bölgesi’nde uygulayıcılara yönelik beton yolların tasarımı, yapımı ve performans konuları hakkında bilgi verildi.

Aşkale Çimento CEO’su Nihat Kılıç ve Trabzon Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Hüseyin Türker’in  açılış konuşmaları ile başlayan seminerde ilk olarak ODTÜ  İnşaat Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Özgür Yaman, Karadeniz Bölgesi’nde son yıllarda uygulamaları yaygınlaşan silindirle sıkıştırılmış beton (SSB) yollar hakkında bilgi verdi. Prof. Dr. Özgür Yaman, SSB yolların klasik beton yolların aksine asfalt yolların yapımında kullanılan ekipmanlarla yapılabildiğini, hızlı bir biçimde taşıt trafiğine açılabildiğini ve maliyet bakımından sathi kaplamalarla yarışabildiğinin altını çizdi. Prof. Dr. Özgür Yaman ayrıca beton yollarda uygulama kalitesini arttırmak için uygulanan kalite kontrol testleri hakkında yakında çıkacak olan beton yollar şartnamesinden de örnekler sunarak bilgi verdi. Ardından, Doç. Dr. M. Vefa Akpınar, beton yolların yapımında yapılan yanlışlar ve bunların yarattığı performans problemlerinden örnekler verdi. Akpınar, beton yollarda uygulamaya dayalı bozulmaların çözümleri için izlenebilecek adımlar konusunda uygulayıcılara önerilerde bulundu. ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hande Işık Öztürk  ise “Beton Yol Tasarımında Yeni Yaklaşımlar” başlıklı konuşmasında ise kaplama tasarımında yeni bir teknoloji olan mekanistik-ampirik tasarım prensipleri hakkında bilgilendirme yaptı. Konuşmasında beton yolların tasarımında klasik ampirik metotlarla mekanistik-ampirik metodu karşılaştıran Öztürk, mekanistik ampirik metotta beton yolların trafik, iklim, zemin, malzeme ve yapım koşullarının daha gerçekçi modellenebilmesi nedeniyle mekanistik ampirik metodun kullanımının yaygınlaşmasıyla daha ekonomik ve daha uzun hizmet veren beton yollar tasarlanabileceğini belirtti. Son olarak Yüksek İnşaat Mühendisi, Muhammet Çelik asfalt ve beton yolları karşılaştırdığı sunumunda  beton yolların avantajlarından söz etti.

Etkinlikte kapanış konuşmasını TÇMB CEO’su İsmail Bulut yaptı.

Yaşamımızın her alanında güvenliği önceliklerimiz arasına alarak,güvenli seyahat için alınacak önlemlerin başında gelen iyi bir yol ile birlikte beton bariyerlerin yaygınlaşmasının TÇMB’ nin öncelikli hedeflerinden biri olduğuna değinen Bulut, konuşmasında  yakın zamanlarda Metrobüs kazasıyla tekrar gündeme gelen trafikte yol güvenliği problemlerine vurgu yaparak, CE belgeli beton bariyerlerin artmasıyla yol güvenliğinin arttırılabileceğine dikkat çekti. İngiltere ,İrlanda’da orta refüjlerde beton bariyer kullanımının yasal olarak bir zorunluluk olduğunu, Avrupa ülkelerinde yasal bir zorunluluk olmamasına rağmen beton bariyerlerin yaygın bir şekilde kullanıldığını Ülkemizdede benzer yasal yaptırıpların uygulanmasının zamanının geldiğine belirtti.

Ayrıca beton bariyerlerin alternatif sistemlerle karşılaştırıldığında dayanıklılık, estetik, ve sürüş konforu hususlarında sağladığı avantajlar hakkında bilgi vererek konuşmasını sonlandırdı.
Etkinliğe Trabzon, Artvin, Rize ve Gümüşhane illerinin Belediye ve diğer kamu kuruluşları yetkilileri ile beton yol uygulayıcıları, Çimento ve Hazır Beton üreticilerinin bulunduğu  çok sayıda davetli katıldı.

 

CEMBUREAU


TÇMB, Avrupa Çimento Birliği üyesidir.


EUPAVE



TÇMB, Avrupa Beton Kaplama Birliği üyesidir.


YÜF



TÇMB, Yapı Ürünleri Üreticileri Federasyonu üyesidir.


ECRA

 

 

TÇMB, Avrupa Çimento Araştırma Akademisi üyesidir.


 
Rekabet Kurumu

 

 


KÇK



KÇK, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


EÇKA



(Eğitim,Çevre,Kalite, Araştırma), bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


ÇDE


ÇDE, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


 
Çimento ve Beton Dünyası


Betonart
 


TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi


AUCBM

TÇMB, Arap Çimento ve Yapı Malzemeleri Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
China Cement Association

TÇMB, Çin Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


Indian Cement Association

TÇMB, Hint Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
İÇERİK YÖNETİM