Duyurular

2017 yılı Ağustos ayı çimento ve klinker istatistikleri yayınlanmıştır. (16.11.2017)...

TÇMB 2018 Yılı Eğitim ve Etkinlik taslak takvimi açıklandı....

TÇMB 2017 Eğitim ve Etkinlik Takvimi güncellendi (14.11.2017)...

Çimento ve Beton Dünyası Dergisi 128. sayısı dijital katalog olarak yayınlanmıştır. ...

TÇMB ARGE Enstitüsünde, XRD (X Işınları Kırınımı) cihazı ile yapı malzemelerinde tam kantitatif (nicel) mineralojik analiz imkanı sağ...

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği tarafından hazırlanan ve basımı gerçekleştirilen Hazır Beton Sektörü Risk De...

Atık Laboratuvarlarının Y-06/248/2013 Numaralı Laboratuvar Yeterlik Belgesi yayınlanmıştır. ...

EUPAVE tarafından yayınlanan 2 yeni yayının çevirisi dijital kataloglar içerisine eklenmiştir. Erişim için tıklayınız....

Birliğimiz tarafından çıkarılan ücretsiz yayınlara dijital ortamda erişim için tıklayınız....

TÇMB EÇKA İşletmesi websitesi yayına açılmıştır. Erişim için tıklayınız....

Çimento üretimi animasyonu güncellendi. Erişim için tıklayınız....

AB tarafından kabul edilen metin için tıklayınız....

“İGEME İhracat Günlüğü” linkine erişim için tıklayınız....

TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 12 Aralık 2009 tarihinde açıldı....

Doç.Dr. Ömer Kuleli tarafından yazılan "Çimento Mühendisliği El Kitabı" yayınlandı.....

 

Galeri
Sıkça Ziyaret Edilenler

 

TÇMB Hitit Üniversitesi Beton Yollar Uygulamaları Semineri
Eklenme tarihi: 09 ARALIK 2016 - Okunma Sayısı: 742

TÇMB, Hitit Üniversitesi’nde  2 Kasım 2016 tarihinde 150 kişinin katılımıyla Beton Yollar Uygulamaları Semineri düzenledi. Hitit Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Metin Alkan’ın açılış konuşmasıyla başlayan seminer kapsamında ilk olarak TÇMB Teknik Danışmanı Prof.Dr. İ. Özgür Yaman Beton Yol Yapımı ve Uygulamaları konusunda teknik bilgiler verdi. Beton yol tipleri, beton yolların alternatiflerine göre avantajlarını ve ülkemizde farklı belediyelerde gerçekleşen beton yol maliyetlerini karşılaştırmalı olarak gösterdi. Beton yol yapımı için önemli olan beton karışımı, yerleştirilmesi, derzlerin yapımı gibi uygulamalarda dikkat edilmesi gereken hususlara değinen Prof. Dr. İ. Özgür Yaman daha sonra ülkemizde son yıllarda kullanılmaya başlanan silindirle sıkıştırılmış beton yol uygulama teknolojisine değindi.  Silindirle sıkıştırılmış beton yolların özellikle asfalt ekipmanları ile yapılabildiğini, maliyet avantajları nedeniyle de sathi kaplama ile rekabet edebilir bir yol teknolojisi olduğunu vurguladı.

ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Hande Işık Öztürk ise konuşmasında Beton Yol Tasarımında Yeni Yaklaşımlar konusunda bilgilendirme yaptı. Öztürk, beton yolların günümüzde malzeme, yapım teknolojisi ve tasarım ekonomisi bakımından üstyapıda kullanılabilmek için yeterli olgunluğa eriştiğini belirtti. Ülkemizde 2008 yılında kullanılmaya başlanan AASHTO 1993 metodu ve kaplama sistemlerinin tasarımında yeni bir yöntem olan ve alternatif metotlara göre trafik, iklim ve karışım koşullarını oldukça detaylı ele alan mekanistik ampirik prensipler hakkında bilgi verdi. Mekanistik ampirik yöntemin daha uzun ömürlü ve daha ekonomik tasarımlarla sonuçlandığını belirtti. Beton yolların sıcaklık ve nem etkileri altında performansı, derz ve donatı sistemlerinin teknik detaylandırılması ve beton yolların mekanik davranışları üzerine açıklamalarda bulunan Öztürk, beton yollarda yapım koşullarının tasarımın başarısını etkileyen en önemli faktör olduğunu söyledi.

Etkinliğin kapanış konuşmasını yapan TÇMB CEO’su İsmail Bulut ise Türkiye’de yakın zamanlı Metrobüs kazasıyla gündeme gelen yol güvenliği sorunlarını ve trafik kazalarında yaşanan acı bilançoları dile getirdi. Bulut, ülkemizdeki trafik kazalarının önemli bir kısmının tek taraflı araçların yolu terk etmesinden kaynaklandığına dikkat çekerek, Avrupa ve Dünya’da beton bariyerlerin bu tip kazalarda, hasarı minimize etmek için yaygın olarak kullanıldığı belirtti. Avrupa’da yerinde dökme beton otokorkulukların şartnamelerle belirtilen çarpışma testlerinde sürücü, yolcu, araç ve trafik güvenliğini sağlayacak şekilde CE işareti taşıdığına vurgu yapan Bulut, beton bariyerlerin alternatif sistemler karşısında güvenlik, dayanıklılık, sürüş konforu ve estetik avantajları hakkında bilgi verdi. İsmail Bulut, ülkemiz için yerli olarak üretilebilen beton yolların ve beton bariyerlerin alternatif sistemlere göre cari açığın azalmasında katkı sağlayacağının da altını çizdi.


 

CEMBUREAU


TÇMB, Avrupa Çimento Birliği üyesidir.


EUPAVE



TÇMB, Avrupa Beton Kaplama Birliği üyesidir.


YÜF



TÇMB, Yapı Ürünleri Üreticileri Federasyonu üyesidir.


ECRA

 

 

TÇMB, Avrupa Çimento Araştırma Akademisi üyesidir.


 
Rekabet Kurumu

 

 


KÇK



KÇK, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


EÇKA



(Eğitim,Çevre,Kalite, Araştırma), bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


ÇDE


ÇDE, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


 
Çimento ve Beton Dünyası


Betonart
 


TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi


AUCBM

TÇMB, Arap Çimento ve Yapı Malzemeleri Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
China Cement Association

TÇMB, Çin Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


Indian Cement Association

TÇMB, Hint Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
İÇERİK YÖNETİM