Duyurular

2017 yılı Ağustos ayı çimento ve klinker istatistikleri yayınlanmıştır. (16.11.2017)...

TÇMB 2018 Yılı Eğitim ve Etkinlik taslak takvimi açıklandı....

TÇMB 2017 Eğitim ve Etkinlik Takvimi güncellendi (14.11.2017)...

Çimento ve Beton Dünyası Dergisi 128. sayısı dijital katalog olarak yayınlanmıştır. ...

TÇMB ARGE Enstitüsünde, XRD (X Işınları Kırınımı) cihazı ile yapı malzemelerinde tam kantitatif (nicel) mineralojik analiz imkanı sağ...

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği tarafından hazırlanan ve basımı gerçekleştirilen Hazır Beton Sektörü Risk De...

Atık Laboratuvarlarının Y-06/248/2013 Numaralı Laboratuvar Yeterlik Belgesi yayınlanmıştır. ...

EUPAVE tarafından yayınlanan 2 yeni yayının çevirisi dijital kataloglar içerisine eklenmiştir. Erişim için tıklayınız....

Birliğimiz tarafından çıkarılan ücretsiz yayınlara dijital ortamda erişim için tıklayınız....

TÇMB EÇKA İşletmesi websitesi yayına açılmıştır. Erişim için tıklayınız....

Çimento üretimi animasyonu güncellendi. Erişim için tıklayınız....

AB tarafından kabul edilen metin için tıklayınız....

“İGEME İhracat Günlüğü” linkine erişim için tıklayınız....

TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 12 Aralık 2009 tarihinde açıldı....

Doç.Dr. Ömer Kuleli tarafından yazılan "Çimento Mühendisliği El Kitabı" yayınlandı.....

 

Galeri
Sıkça Ziyaret Edilenler

 

İlgi ve beğeni ile tamamlanan Teknik gezinin ardından SASKİ konferans salonunda toplantının teknik oturum bölümü başladı.  Oturumu yöneten TÇMB Ar-Ge Enstitüsü Teknik Danışmanı Prof. Dr. İsmail Özgür YAMAN, bu toplantının amacının Türkiye’de özellikle Belediyeler tarafından yapılan beton yol uygulamalarını paylaşmak olduğunu, bu amaca ulaşmak içinse farklı illerden uygulayıcıların kendi bölgelerindeki uygulamalara ilişkin sunumlar yapacağını belirterek oturumu başlattı.  İlk olarak Samsun Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Yurt, Samsun’da ilk beton yol uygulamasının bundan 10 yıl önce yapıldığını belirterek bu yolun halen sorunsuz olarak kullanımda olduğunu ifade etti.  Beton yolu tercih etmelerinin nedenlerini sıralayan Yurt, özellikle zayıf zeminlerde o zeminin kaldırılması, üzerine farklı katmanlarda temel malzemesi serilmesi ve esnek bir üstyapı kullanılmasının oldukça maliyetli olduğunu ve bu işlemlerin yapılması esnasında altyapı malzemelerini taşıyan kamyonların mevcut altyapıya da zarar vermekte olduğunu gözlemlediklerini ifade etti.  Bu gözlemlerin üstüne bu gibi durumdaki yol uygulamalarında esnek üstyapı yerine rijit üstyapıyı tercih ettiklerini ve çift hasırçelikli 20 cm kalınlığındaki ilk beton yol uygulamasından oldukça memnun olduklarını söyledi.  Bu yıl ise, bir başka rijit üstyapı türü olan silindirle sıkıştırılmış beton yol uygulamasına başladıklarını, böylece yolun ilkyapım maliyetini çok daha ekonomik hale getirdiklerini belirtti.  2014 yılındaki yerel seçimlerin ardından, son 1.5 sene içerisinde 964 köy yolunda 310 km’yi aşkın beton yol uygulaması yaptıklarını bunun 65 km’sinin de SSB tipinde olduğunu belirtti.  Yol maliyetleri hakkında da bilgi veren Yurt, 6 m genişliğindeki 1 km yol ilkyapım maliyetinin çift kat sathi kaplama için 211.584,46 TL, hasır çelikli 15 cm kalınlığındaki beton yol içinse 259.587,45 TL olduğunu ifade etti.  SSB içinse bu rakamların daha da aşağıya indiğini ve 165.000 ile 195.000 TL arasında değiştiğini söyledi.  SSB’nin sadece ilkyapım maliyeti değil, hemen servis edebildiği için de tercih ettiklerini ifade etti. 

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi adına konuşmacı olarak bulunan Yol Bakım ve Onarım Şube Müdürü Tolga Çankaya da kendi bölgelerindeki beton yol uygulamalarına ilişkin bilgiler verdi. Kocaeli’nde ilk beton yol uygulamasının 2003 yılında yapıldığını ve bu yolun 12 sene ardından bazı küçük lokal onarımlar dışında hiçbir bakım hizmeti almadığını belirtti.  2014-2015 yılları arasında toplam 173 km beton yol uygulaması yaptıklarını, beton yolların yapımında tek kat hasır çelik ile geleneksel saha betonu imalat yöntemlerinin kullanıldığını ifade etti.  Beton yolları özellikle kar alan yüksek kesimlerde tercih ettiklerini, sathi kaplamada karla mücadele esnasında oluşan hasarın böylece engellediklerini belirtti.  Beton yolların bir başka üstünlüğünün ise aydınlatma açısından olduğunu ve köy yollarında betonun renginin açık olması sayesinde daha az aydınlatmaya ihtiyaç duyulduğunu belirtti.  Yol yapım maliyetlerine de ilişkin bilgi veren Çankaya, bayındırlık birim fiyatlarının bu noktada yanıltıcı olabileceğini gözlemlediklerini belirtti.  

Son 1.5 yılda gerçekleşen fiili duruma göre beton yolun bayındırlık birim fiyatlarına göre %21 daha ucuza geldiğini ifade etti.  6.5 m genişlik ve 1 km uzunluktaki bir yol için çift kat sathi kaplamalı yol maliyetinin 228.490,00 TL, 9 cm binder ve 6 cm aşınma içeren bir asfalt yolun maliyetinin 387.198,00 TL, tek kat hasır çelikli 15 cm kalınlıktaki beton yolun ise 258.942,00 TL olarak gerçekleştiğini belirtti.  Fiili olarak gerçekleşen bu duruma göre sadece ilk yapım maliyetine bakıldığında beton yolun neredeyse sathi kaplama ile aynı maliyete sahip olduğu, asfalt yola göre ise %13 daha ucuz olduğunu ifade etti.  Dolayısıyla, bir maliyet analizi yapıldığında ortalama üç yıl içerisinde bakım gerektiren sathi kaplama yerine beton yolun tercih sebebi olduğunu ifade etmiştir.  Ancak, beton yolun önündeki en büyük engelin servise açma süresinin uzun olması olarak düşündüklerini, ve burada gördükleri SSB uygulamasının buna bir alternatif çözüm getirdiğini gözlemlediklerini belirtti.

Yine Kocaeli Büyükşehir Belediyesi adına konuşan Laboratuvar Şefi Yavuz Abut, bölgelerinde uyguladıkları beton yolun tasarımında kullanılan AASTHTO 72 kılavuzuna ilişkin bilgileri paylaştı ve beton yol tasarımının da belli birtakım hesaplamaların ardından yapılması gerektiğini ifade etti.  

Oyak Beton adına konuşmacı olarak katılan Teknik İşler Koordinatörü Tahir Turgut ise, Denizli Belediyesi tarafından 2009 yılından bu yana yürütülen silindirle sıkıştırılmış beton yol çalışmaları hakkında bilgi verdi.  Denizli’de ana yollarda çelik lif takviyeli silindirle sıkıştırılmış beton yollar ve üzerinde bir asfalt aşınma tabakası uygulanmakta olduğunu, ara yollarda ise geçirimli (poroz) beton ve üstünde beton kilitli parke taşı imalatının yapıldığını vurguladı.  

Son olarak, BetonSA bölge kalite şefi Erdal Önkol Samsun’da uygulanmakta olan silindirle sıkıştırılmış beton yolarda kullanulan betonun teknik özellikleri ve izlenen kalite kontrol süreçleri hakkında bilgi verdi. 

Programın son bölümünde tüm konuşmacılara yöneltilen sorular yanıtlandı  ve program Mustafa Yurt’un teşekkür konuşması ile sona erdi. Gezi ve toplantıya çimento sektörünün  Hazır Beton temsilcileri, bazı büyükşehir belediyeleri yetkilileri ve akademisyenlerden oluşan 70 meslektaş katıldı.


 

CEMBUREAU


TÇMB, Avrupa Çimento Birliği üyesidir.


EUPAVE



TÇMB, Avrupa Beton Kaplama Birliği üyesidir.


YÜF



TÇMB, Yapı Ürünleri Üreticileri Federasyonu üyesidir.


ECRA

 

 

TÇMB, Avrupa Çimento Araştırma Akademisi üyesidir.


 
Rekabet Kurumu

 

 


KÇK



KÇK, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


EÇKA



(Eğitim,Çevre,Kalite, Araştırma), bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


ÇDE


ÇDE, bir TÇMB iktisadi işletmesidir.


 
Çimento ve Beton Dünyası


Betonart
 


TÇMB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi


AUCBM

TÇMB, Arap Çimento ve Yapı Malzemeleri Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
China Cement Association

TÇMB, Çin Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


Indian Cement Association

TÇMB, Hint Çimento Birliği ile işbirliği yapmaktadır.


 
İÇERİK YÖNETİM